Hotstone massage

Wat doet een Hotstone massage

• Hotstone verkwikt Het beurt je op
  • Wijst je de weg naar je eigen persoonlijke balans, rustpunt voor het verstand
  • Stimuleert een zwak immuunsysteem
  • De warmte dringt door in de spieren en verlicht spanningen
  • Zorgt voor een diepe relaxatie en ontgifting van het lichaam
  • Het stimuleert orgaanfuncties en activeert het zelfherstellend vermogen van het lichaam spanningen/stress, spierpijnen, fybriomalgie/reuma (niet in een ontstekingsfase), gewrichtsproblemen zoals artrose, spijsverteringsproblemen, slechte doorbloeding.

Een Hotstone massage is een massage met warme stenen en is bedoeld als aangename en doeltreffende behandeling. Door de combinatie van warmte en beweging is het mogelijk dieper in het spierweefsel te komen wat de massagebehandeling veel effectiever maakt. Als er op één plek warme stenen liggen en op een andere plek gemasseerd wordt, doen de stenen en handen gelijktijdig hun werk. Een Hotstone massage draagt bij aan een positief zelfherstel van het lichaam.

Bij Hotstone massage worden soepele basalt stenen (vulkaanstenen die worden verwarmd in water van 42-45 graden). Deze worden geplaatst op knooppunten van het lichaam o.a. ruggenwervel, handpalmen, tussen de tenen, buik, benen en borst gebied. Er worden basalt stenen gebruikt omdat deze de warmte een stuk beter en langer behouden dan andere stenen.

Hotstone massage werkt ontspannend

Het idee achter Hotstone massage is dat de warmte afkomstig van de warme stenen dieper in het spierweefsel dringt voor een diep ontspannende werking. De warmte zorgt ervoor dat gespannen spieren door stress weer los komen waardoor de pijn en kramp zal worden weggenomen.Bovendien zorgt de warmte ervoor dat het bloed beter circuleert in het lichaam en meer voedingsstoffen voor individuele cellen levert en het lymfevatenstelsel stimuleert in het vervoer van afvalstoffen die afkomstig zijn uit afzonderlijke cellen.

Ook wordt er energie van het lichaam los gelaten wat geblokkeerd was door vermoeidheid en stress. Het zenuwstelsel komt hiermee in een rustiger staat en bevrijdt de geest van angst. Al met al wordt de hitte van de stenen in Hotstone massage gebruikt om het lichaam te verjongen en om zichzelf te laten genezen. Het stopt de effecten van stress in het lichaam en stress is vaak een katalysator in de ontwikkeling van bepaalde ziekten. De Hotstone massage heeft een ontgiftende en afvoerende werking. Na de behandeling voelt u zich veel energieker.

Contra indicaties

De Hotstone massage is niet geschikt bij:

• Open wonden of een kapotte huid
  • Geïnfecteerde of ontstoken huid
  • Eczeem of besmettelijke huidziekten
  • Spataderen
  • Littekenweefsel
  • Mensen die chemotherapie ondergaan of geneesmiddelen tegen kanker gebruiken; (wel een ontspanningsmassage met een zachte massagedruk)
  • Kankerpatiënten die geen toestemming van hun behandelend (huis)arts hebben; (wel een ontspanningsmassage met een zachte massagedruk)
  • Algemene infectieziekten (griep, verkoudheid, keelontsteking);
  • Bij Diabetes, hoge en lage bloeddruk, hartklachten, burnout.
  • Bij een hittegolf (warmer dan 25-26 graden) of zonnebrand wordt de temperatuur van de Hotstone aangepast.
  • Reuma: meestal geen Hotstone massage, hoewel sommige reumasoorten er goed tegen kunnen. (Even vragen aan de huisarts aub)